Home » Blog » Dit is het moment om afscheid te nemen van ISDN!

Dit is het moment om afscheid te nemen van ISDN!

 

Voice over IP, oftewel VoIP: wat is het en waarom kun je er vanaf september 2019 niet meer omheen? In deze blog vertellen we je alles over ‘het nieuwe bellen’.

Van ISDN naar VoIP

De Digital Transformation heeft al sinds een aantal jaren vat gekregen op de telefonie. ISDN (Integrated Services Digital Network) is daarom langzaam aan het verdwijnen. De traditionele kabel, die bij ISDN wordt gebruikt voor telefonie, raakt gedateerd en wordt ingehaald door het internet. Vanaf september 2019 wordt ISDN zelfs helemaal niet meer geleverd door hoofdaanbieder KPN. Vaste telefoniecentrales zullen verdwijnen en maken plaats voor kleinere centrales of zelfs voor flexibele oplossingen in de cloud middels VoIP. Telefonie wordt daarmee dus veel meer een onderdeel van de IT in plaats van de elektrotechniek.

Veel meer mogelijkheden

Wat zijn de voordelen van VoIP?

Flexibiliteit
Bellen over internet biedt veel meer mogelijkheden in het samenstellen van een pakket dat afgestemd is op de wensen van jouw onderneming. Wil je een wachtrij instellen voor bellers? Doorschakelmogelijkheden? Wil je dat iedereen een persoonlijk nummer heeft of wil je altijd vanuit hetzelfde algemene nummer uitbellen? En moet dat dan zowel mobiel als vanaf een vaste telefoon kunnen of houd je het belverkeer alleen aan kantoor gebonden? Mogelijkheden te over.

Meerdere aanbieders
Ten tweede is het prettig om niet langer afhankelijk te zijn van één aanbieder. Eigenlijk is het heel simpel met VoIP: heb je een internetaansluiting, dan kun je al bellen.

Makkelijkere koppelingen
Ten derde is de koppeling met softwarepakketten veel makkelijker met VoIP. Bijvoorbeeld: wanneer een klant belt, wordt het nummer herkend en kan het direct bijbehorende gegevens uit het CRM-pakket tonen.

Nieuwe centrale?

We begrijpen dat de investering in een nieuwe telefooncentrale niet de minste uitgave is, zeker als de huidige centrale nog prima functioneert. Daarom is het goed om te weten dat een nieuwe centrale niet per se nodig is! Libra biedt VoIP-oplossingen aan die cloud-based zijn. We werken daarbij met maandabonnementen die je per toestel kunt afnemen. Je betaalt maandelijks voor je abonnement en belkosten en de eenmalige, grote investering die je normaal gesproken in een centrale zou doen, blijft dus achterwege.

Om erachter te komen wat voor jou de beste oplossing is, denken we graag met je mee. Dat doen we vóóraf, zodat je na aanschaf van een oplossing niet voor verrassingen komt te staan. Bij Libra krijg je wat je nodig hebt – je betaalt dus niet voor zaken die je niet gebruikt. Advies op maat staat bij ons hoog in het vaandel.

Neem contact met ons op om te kijken welke mogelijkheden er binnen jouw bedrijf zijn omtrent ISDN en VoIP. Je kunt Ruud of Ralf ook bellen via 0497-360036.